Tämä kohdennettu jäsentiedote lähetetään Hyvinvointialueen työntekijöiksi siirtyville

Tampereen JHL ry. (250)

JÄSENTIEDOTE                                                                                                                                        3.10.2022

Hyvinvointialueet aloittavat toimintansa 1.1.2023

Kuntien ja kuntayhtymien JHL-jäseniä siirtyy hyvinvointialueen työntekijöiksi.

Hyvinvointialueen työntekijän edunvalvonta tapahtuu hyvinvointialueen JHL yhdistyksessä (JHL 139)

JHL siirtää automaattisesti hyvinvointialueelle siirtyvän työntekijän jäsenyyden uuteen yhdistykseen 30.11.2022 mennessä. Jäsen saa liitolta erillisen kirjeen, jossa teknisestä siirrosta kerrotaan.

Jokainen jäsen voi itse päättää haluaako siirtyä uuteen yhdistykseen. Mikäli jäsen haluaa jäädä yhdistykseemme (JHL 250), eikä haluaa automaattista siirtoa, niin kirjeessä kerrotaan miten jäsenyyden automaattisen siirron voi estää.

Siirto toiseen JHL-yhdistykseen onnistuu myöhemminkin normaalilla yhdistyksen vaihdon menettelyllä.

Liitteellä Pirkanmaan HVA-ohjausryhmän tiedote kaikille yhdistyksille, joilla on Hyvinvointialueelle siirtyviä JHL-jäseniä.

Tampereen JHL ry. (yhdistys 250)

Yhdistys 250 yhteystiedot:

Nina Rajala, varapuheenjohtaja puh. 0505012974 (vain iltaisin)

Päivi Karjalainen, sihteeri p. 0408004810

Kirsileena Nurmikolu, pääluottamusmies Treen kaupunki, p. 0408012767

Sari Nieminen, pääluottamusmies Pirkanmaan Voimia, p. 0408016213

Johanna Nevala p. 0408062082

Tampereen sosiaali- ja terveysalan henkilöstö JHL 583:n jäsen

Pirkanmaan hyvinvointialue aloittaa toimintansa vuoden 2023 alusta. Suuri osa yhdistyksemme jäsenistä siirtyy työhön hyvinvointialueelle, ja saa näin ollen uuden työnantajan. JHL haluaa koota kaikki JHL:n jäsenet yhteen JHL yhdistykseen. Tämä yhdistys on 139 (ent.  Pshp:n yhdistys). Olemme lähettäneet jokaiselle jäsenellemme jo postia, mikäli hänellä on merkittynä työnantajatieto ja oletus on, että hän siirtyy hyvinvointialueelle. Aina jäsentiedot eivät ole täysin ajantasaisia, joten yhdistyksen viesti on voinut tulla sellaiselle jäsenelle, joka ei olekaan menossa hyvinvointialueelle työhön. Ja on toki myös mahdollista, että joku ei ole saanut viestiä, vaikka on siirtymässä.

Liitto lähettää lokakuussa kirjeen hyvinvointialueelle työhön meneville yhdistyksen vaihdosta, joka tapahtuu ”automaattisesti”, mikäli jäsen ei siirtoa kiellä. Kirjeessä on infoa ja ohjeistusta asiasta. Myös tässä postituksessa on mahdollista, että tapahtuu virheitä: hyvinvointialueelle lähtevä ei saakaan liiton kirjettä, tai joku saa yhdistyksen vaihtumisesta kirjeen, vaikka ei olekaan vaihtamassa työnantajaa. Tästä syystä toivomme, että otatte yhteyttä yhdistykseen heti, jos on mitä tahansa kysyttävää, ja haluatte asioista keskustella.

Terveisin puheenjohtaja Tuire Ruuska puh. 0408210524,

Jaana Nieminen-Marttila 0408062136 ja s-posti: nieminen-marttila@outlook.com